BREAKING NEWS

Nak masuk sekolah

Sebut pasal nak masuk skolah tuk, masa darjah satu sik banyak di ingat.

Aku sik pernah belajar di tadika, tapi slalu ngipak sidak belajar skolah agama didepan umah aku di Surau Bersabarlah, dengan nama glamer barunya adalah suro as-syakirin. 

Dolok marek dibah suro ya pakei sidak belajar agama dengan cikgu nya adalah arwah Hj Yamam Sepawi, lain mungkin ada tp ya jak di ingat. 

Suro ya wana ijo, dibahnya skolah ada dua blackboard, meja panjang n keruai bangku. Sik berpenjan mindak makei besi wire mesh. Di luar suro ya ada duak tangki aik kei ngambik air semayang. Sigek semen segi empat sigek gik tangki galvanized iron.

Jadi, bila sik sekolah, kerja aki ngipak urang blajar, bila balit sidak ya aku ngn bala kawan main lah cikgu cikgi. 

Paling besh bila abang aku, Leman balit dari sekolah, berekot ku ngepong nya di jeraya tengah kuatan nak ngangkut beg nya. Tali nkah ke palak mcm mbak tambok. Beh ya beg sandan bah.

Mak ku madah akulah yg paling cepat belajar dan cepat nangkap kedirik.

Tapi seingat aku, akulah paling malas, malas homeworks malas ngaji.

Mala nak narit selimut bila suruh ngaji.

Alhamdulillah kinek tuk masih jadi urang
Nak masuk sekolah Nak masuk sekolah Reviewed by anipiah on 01:02 Rating: 5

No comments:

Sora Templates